Matbomb

Fick en fråga tidigare ikväll av en läsare som undrade vilka mina favorit matställen var, och om jag kunde berätta lite om dom och vad jag brukar äta där så givetvis kan jag göra det ! Även om jag gillade tonfisk (eftersom jag alltid har det i mina sallader) och ja, det stämmer, dör lite för det:)

Börjar med favoritstället då som många utav er redan vet är Levis coffeeroom, äter där i princip varje gång jag är på stan. Dom har möjligheten att få kombinera sin egen sallad vilket jag alltid gör, då slipper man sitta och peta bort det man inte gillar osv, jag mixar alltid min med både kyckling och tonfisk och sedan såklart massor av fetaost:) Stället håller hög standard och det är bra pris på deras grejer, sen är det väldigt fräsht!





Sedan brukar vi nån gång ibland äta på Hellas, deras mat är verkligen to die for, dock är det ju lite dyrare än andra ställen eftersom det är mer "mat" än vad en sallad är, så därför tillåter inte plånboken att äta där varje dag. Jag tar alltid kycklingfile spett med klyftpotatis och ris, till det får man fyra såser.




Sedan brukar jag äta på pizzaplaneten nån gång då och då, dock äter jag sällan pizza utan jag brukar mest äta från deras tacoobuffe, fast äter kyckling istället för köttfärs. Deras fetaost är galen så den brukar jag ösa på överdrivet mycket av hehe.



När jag är på marieberg brukar vi oftast äta på deras kinaresturang på övervåningen, från deras buffe. Och det är bra där, inte mer än så. Inget favoritställe kanske men jag lyckas alltid bli sugen på kina mat när jag vandrar där och då finns det inte så mycket annat att välja på. Men maten är trots allt väldigt god dock kunde det vara lite mer fräsht ibland,och då menar jag inte maten utan runt omkring buffen osv. haha låter som en grinig kärring men jag försöker bara ge mitt omdöme nu:)


Sedan brukar jag och min pojkvän äta i cafet i vivalla centrum som för övrigt drivs utav 2 av hans bästa vänner. Dom har sjukt god mat och det är väldigt fräsht, brukar äta antingen deras kycklingsallad eller deras grillade kycklingbaguetter. Det är dessutom sjukt bra pris på deras mat, tror baguetten ligger på typ 45 kr och salladen runt 50 (?), vilket är riktigt billigt med tanke på att man får väldigt stora portioner. Ligger ju inte helt centralt men har ni vägarna förbi så gå in och ät:)



Till fikaställen då, finns inte så många, favoriten är helt klart espresso house iaf, fikar där nästan varje gång jag är på stan. Alla deras grejer är sjukt goda och jag dricker alltid varm choklad med marshmallows och grädde, förr drack jag alltid chailatte,dessvärre så mycket att jag tröttnade på det tillslut, så nu är det bara varm choklad:)




Dom gångerna jag blir sugen på milkshake går jag alltid till Bara vara, eftersom det inte finns på espresso house. Bara vara´s milkshake får du kombinera själv med dina favoritsmaker, jag brukar för de mesta dricka hasselnöt-vanilj eller banan-marshmallows.


Så, det var väl typ dom vanligaste ställena, förr åt jag ofta på La baguette men sedan levis öppnade så äter jag nästan aldrig där längre, just av den enkla anledningen att jag tycker levis har godare sallad, La baguette har blivir sämre på senare tid än vad det var förr tycker jag. Sedan äter jag ibland också på kina muren, dom har riktigt god kinamat. Det finns ju som sagt massa ställen men dessa är som sagt dom jag brukar äta på.

xoxo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0