Fråga

Fråga ang smashbox:kan du förklara vad man har en primer till och hur man använder den? alla pratar så bra om dem (:

Svar:Självklart kan jag göra det! En primer använder du under din foundation/puder eller vad du nu än använder för att göra huden len och jämn samt för att ditt smink ska sitta bättre på huden. Om du inte använder något smink på huden så kan man använda den ändå för att få en fin yta på huden som ser jämn ut. Det du ska tänka på är att alltid använda din dagcreme precis som vanligt på huden, och Därefter lägga på din primer. Många gör felet att bara applicera primers direkt på huden. Den är väldigt dryg och du ska absolut inte ha mycket. Jag brukar ta knappt en "pump" i handen och sedan fördela det i ansiktet. Speciellt över panna näsa och kinder. Därefter applicerar jag min foundation. Så sitter den länge och ytan blir jättefin och ser fräsch ut.

Alla hudtyper är ju olika så det är inte säkert denna passar alla. Men jag tycker det är den enda som uppfyller allt som jag vill att en primer ska ha, dvs- att ge en len och fin yta men som inte blir alldeles för torr/matt, som jag för övrigt tycker att många primers gör. Så, en primer är i princip det bästa (enligt mig iaf) som du kan använda för att få den där perfekta basen, som är väldigt svår att få med enbart en foundation.
Hoppas jag gav dig svar på din fråga! Kram




xoxo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0