Skincare

Igår fick jag en fråga av en läsare som undrade hur jag gör för att min hud ska se fräsch ut och om jag kunde tipsa om produkter osv. Så jag tänkte att jag även gör ett inlägg om detta för er andra som också är intresserade.
Har skrivit en del inlägg förut också ang vilka produkter osv jag använder men eftersom det har kommit nya läsare så tänkte jag att jag gör ett till.
Nu är jag absolut ingen expert på området då jag har haft turen med mig att få en ganska "problemfri" hud, alltså aldrig haft mycket finnar eller liknande så jag berättar bara vilka produkter jag tycker funkar för mig!
Enjoy!


Nu är jag ganska slarvig med att tvätta av mig sminket innan jag går och lägger mig, ofta så råkar det sitta kvar över natten vilket inte är det bästa, men jag försöker ändå att tvätta ansitet både morgon och kväll så ofta jag kan. Då använder jag produkter från Neutrogena, i början tyckte jag inte att de funkade speciellt bra men efter ett tags användning så tyckte jag faktiskt att huden både såg frächare ut och kändes mycket mjukare så nu är det bara dessa produkter jag använder! Men jag antar att man kanske får ge det lite tid!
Alla produkter finns att köpa på apoteket och de kostar någonstanns mellan 50-100kr beroende på produkt


•Jag börjar iaf med att tvätta ansiktet med ansiktsrengöringen (märkt med nr 1 på bild) sedan torkar jag ansiktet med en handuk som vanligt.
•Efter det tar jag ansiktsvattnet (märkt med nr 2 på bild) på en bomullspad och stryket över ansiktet.
•Och efter det tar jag ansiktskrämen (märkt med nr 3 på bild) och lägger över hela ansiktet.



Dock använder jag olika krämer på morgon och kväll, krämen från neutrogena använder jag på kvällen innan jag ska lägga mig, då den är ganska fet. På morgonen brukar jag använda denna kräm i ansiktet innan jag sminkar mig då jag tycker den är lagom fet och tillför mycket fukt och sedan blir inte sminket konstigt på den!


Även denna är en väldigt billig kräm och finns också att köpa på apoteket!


Någon gång i veckan brukar jag peela hela ansiktet med peeling, även den från  neutrogena. Använder en mjuk svamp och peelar framförallt pannan och näsan där man oftast får synliga porer.


Som jag skrev tidigare så får jag ofta inte finnar, och när jag väl får det brukar det vara en eller två i pannan. Då brukar jag iaf använda denna produkt, även den från neutrogena. Detta kanske inte är någon mirakelprodukt för dom som har acne eller väldigt mycket finnar, men den funkar bra på mig iaf.
Man applicerar den direkt på finnen som en kräm innan man ska lägga sig, sedan låter man den sitta kvar över natten. Då torkar den sakta ut finnen vilket är det bästa sättet att bli av med dem på! Ofta står man där och vill klämma sönder dom men det blir bara värre i längden. Oftast blir finnen mycket större än var den var tidigare och har man otur kan man få en fult sår i stället. Så bäst är om man kör med krämer som torkar ut dom så dom får försvinna av sig själva.



Det är väl alla "rengörings"produkter jag använder, sedan brukar jag lägga ansiktsmask någongång ibland bara, brukar köra på H&M:s egna eller liknande, inget märkvärdigt:)

Sedan till sminket.
Som jag skrev tidigare börjar jag alltid med att applicera Eucerin krämen i hela ansiktet.
Sedan brukar jag ha på lite grann av denna foundation,framför allt på t-zonen där sminket ofta försvinner under dagen.


Denna finns att köpa på bl.a H&M för ca 150kr.

Efter det applicerar jag ID:s mineralfoundation över hela ansiktet med ID:s kabuki borste. Kommer aldrig sluta rekommendera Id:s produkter då det nog är den enda produkten jag Aldrig kommer aluta använda!
De är grymma!





Id:s produkter finns att köpa på bl.a Kicks m.m

När jag ska ut/vill bli lite brunare i ansiktet brukar jag applicera lite grann av Id:s all over face color med min vanliga rougeborste. Denna funkar precis som ett solpuder men den innehåller väldigt mycket pigment så man får passa sig för att ta för mycket, bara lite grann över hela ansiktet. Jag använder färgen "a little sun"



Slutligen applicerar jag lite av Make up stores Rouge på kinderna. Jag använder färgen posh som jag anser är alldeles perfekt, otroligt fin färg som varken är för brun eller för röd, någonting mitt emellan.




xoxo

Kommentarer
Postat av: Anonym

vilken färg har du på den där superstay foundation? :)

2011-02-28 @ 17:59:58
Postat av: Emma-svar till anonym

Hej! Jag använder nog den mörkaste tror jag, har för mig att den heter sun beige, eller något liknande. kram!

2011-02-28 @ 18:55:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0