Hårig eller inte hårig, det är frågan


Drew Barrymore


Beyonce


Mo'Nique


Juliette Lewis


Julia Roberts


Tyra Banks

För mig är svaret ganska enkelt-inte hårig! Men, jag vet att det finns många som tycker motsatsen. Visst, det är helt mänskligt,alla har hår. Sen har vi kvinnor genom att raka/vaxa oss osv skapat en egen image av hur en kvinna ska se ut, dvs-hårfri. Därav hysterin ang bilderna som jag hittade i en artikel på improveme.se
Dock behöver det inte gå till överdrift, armhålorna tycker jag är en självklarhet att de ska vara hårfria, sen kan man väl kanske glömma bort att raka sig men vafan, inte på röda mattan? Dock tycker jag inte man behöver stirra in sig på tjejer/kvinnor med mycket mörkt hår på armarna,rygg osv,för oftast har dom precis lika mycket hår som någon med ljust hår på kroppen bara att det håret inte syns lika tydligt.
Men, som sagt, jag själv tycker det är lite motbjudande. Men jag respekterar som sagt att alla tycker olika.
Vad tycker ni? Hårig eller inte? vad är acceptabelt?

xoxo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0