Make up

Eftersom jag fick en fråga under frågestunden om hur jag sminkar mig så tänkte jag köra ett inlägg om det.

Ganska enkelt faktiskt, men jag börjar alltid med att rengöra ansiktet noga, sedan smörjer in hela ansiktet med denna creme från Eucerin

Finns att köpa på apoteket

Efter det applicerar jag min foundation från ID bare minerals, min absoluta favorit,kommer aldrig sluta använda det! Jag använder färgen Golden medium och jag använder mig av borsten på bilden under


Finns att köpa på bland annat kicks



Finns även den att köpa på bland annat kicks


Efter det brukar jag ta liite grann av ID:s all over face color, det är som ett solpuder ungefär o jag använder färgen "a little bit sun"


Finns också att köpa på bland annat Kicks

Sedan brukar jag lägga på lite rouge på kinderna, använder Izadoras , tycker det är jättebra, använder färgen Sugar brown (inte färgen på bilden, hittade ingen bild på det jag använder men det är den förpackningen)


Finns att köpa på bland annat H&M,Lindex osv.

Sedan brukar jag använda mig av Izadoras ögonskuggor, färgen Coral bronze är min favorit.


Finns att köpa på Lindex

Just nu använder jag maskara från Lancome-Hypnose o jag tycker den är riktigt bra!


Finns att köpa på kicks och olika parfymaffärer

Sedan fyller jag i ögonbrynen med H&M:s egna ögonbrynspenna, tycker den är jättebra.


Finns att köpa på H&M



Yes, det är i princip det jag använder, på läpparna brukar jag bara köra på vaselin från apoteket.
Och till fest osv brukar jag använda samma produkter men att jag kanske lägger på ögonskuggan lite starkare samt även använder svart kajal vid nedre franskanten. Thats it, lätt som en plätt:)



xoxo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0