Sminktips - Hur jag sminkar mig

Har sett att jag fått en del frågor ang vad jag använder för smink o om hur jag sminkar mig osv, så jag tänkte skriva ett inlägg om det.
Här kommer steg för steg om hur jag går tillväga=)


1: Jag börjar alltid med att rengöra ansiktet noggrant
2:Applicera en fuktkräm i hela ansiktet,och låt den gå in i huden några minuter (använd den kräm som du trivs bäst med)
3: Jag använder mig utav Id bare minerals smink, men innan jag applicerar min id foundation så brukar jag lägga en vanlig flytande foundation som "concealer" på t zoonen då man ofta blir blank där,jag använder mig utav loreals infallible.
4:när jag gjort det så applicerar jag min Id foundation i hela ansiktet, jag använder mig utan färgen golden medium,det är den som är inringad på bilden. Jag applicerar min foundation med en kabuki borste från Id.
5:När jag lagt på min foundation använder jag min concealer borste,tar lite av min id foundation ,o lägger precis under ögonen,som en vanlig concealer,men med id:s produkter kan du lägga din foundation som en concealer,det är bara att du använder concealer borsten,den täcker jättebra!
6:När det är gjort använder jag min flawless face borste, o applicerar min Id all over face color,det är som ett "solpuder" som ger en solkysst look,den är skitbra! Jag använder mig av färgen Warmth men kan tycka att den är något mörk nu på vintern,så man får vara sparsam!

Det är själva basen, sen brukar jag lägga på lite rouge från Izadora, mascara e lite olika,men just nu använder jag Maybellines pulse perfection. Ögonskugga brukar jag använda ganska neutrala färger,så som beige,brun,guld osv, när jag ska på fest eller liknande brukar jag använda starkare färger på ögonskuggan eller sota dom helt med svart.
På läpparna har jag nästan alltid vaselin bara.

Hoppas det räckte som förklaring,är det något annat ni undrar är det bara att fråga=)









xoxo

Kommentarer
Postat av: Ayaaan

ditt smink e skiit fin gumman, fortsätt bra jobbat<3

2010-01-17 @ 23:54:10
Postat av: Emma-svar till Ayaaan

Hehe tack så mycket,vad gullig du är(= kram

2010-01-17 @ 23:58:17
Postat av: Ida

Vet du någon sida eller något ställe där det säljs sådant smink fast till billigare pris? Kram

2010-01-18 @ 00:01:27
Postat av: Emma-svar till Ida

Tror det ska finnas lite billigare på Donnabeauty.se, vet dock ej exakt hur mycket billigare det är:) Kram

2010-01-18 @ 00:05:41
Postat av: shipall.

id smink är så jävla bra!! än så länge är jag för fattig för att köpa, men pray for me hahaha

2010-01-18 @ 18:23:03
URL: http://shipzs.blogg.se/
Postat av: Emma-svar till Shipall

Ja det är sjukt bra,men som du säger e det galet dyrt, fast det är väldigt drygt,en burk räcker i flera månader för mig,så man kanske tjänar på det i längden:)

2010-01-18 @ 22:22:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0