Blonde Highlights

Som jag berättat tidigare ska jag ta o slinga mitt hår, blonda slingor, som jag hade förut, ska fixa det nu till veckan hoppas jag.
Fått lite önskemål om att lägga upp bilder på hur mitt hår såg ut när det var blont, har dock inga bra bilder men den nedanför får duga, tagen i somras.

jag brukar oftast färga håret själv, hemma, eller få hjälp av min kusin som jobbar som frisör, men jag går i princip aldrig till en salong o gör det, dels för att det blir så fruktansvärt dyrt(sist fick jag betala 2500:- o det vart sjukt fult) och det blir till 99% aldrig som man tänkt sig,alltid blir något fel!
Så därför brukar jag göra det själv, antingen med köpt färg eller med frisör färg (om min kusin hjälper mig)

Dock har jag två favoriter som jag brukar använda mig av då jag går från mörkt till ljust, när jag sedan är ljus brukar jag använda mig av frisörfärg bara för att fylla på med lite slingor, detta är för att jag tycker köpefärgen är bättre på att bleka brunt hår, iaf bättre än den frisörfärg jag prövat.

De färger jag brukar använda mig av är dessa:


Poly blonde slingmedel färg m1 (typ superblond eller något liknande heter den)



Poly blonde silver shimmer (tar bort alla gula pigment)

Jag brukar slinga med en slinghetta när jag går från mörk till ljus, och då använder jag först slingmedlet (första bilden) låter färgen sitta i, och sedan sköljer jag ur den o låter mössan sitta kvar,fönar håret, och har sedan i den andra färgen (silver shimmer) över allting, o väntar tills tiden tagit slut,och då drar jag av mössan o sköljer allting,lätt som en plätt!

När jag redan är blond o vill fylla på eller bara fräscha till det lite så brukar jag göra folieslingor oftast, och då med frisörfärg som jag skrev tidigare. Resultatet blir iaf något sånt här:




ser typ drogad ut över ögonen eller något men ni ser ju färgen iaf:)
Me & Backer


kommer dock inte bli riktigt så ljus nu, utan mer brunt i, får se hur resultatet blir,blir det helt galet får jag väl slänga i en brun färg över allting igen haha!

xoxo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0